Czas trwania: semestr zimowy lub letni roku akademickiego (październik – styczeń lub luty – czerwiec)
Terminy zajęć: raz w tygodniu po 2 godziny (w dni powszednie lub w weekendy)

zostają uruchomione, jeśli zbiorą się 4 osoby w dowolnym terminie

Liczba godzin łącznie: 30 (godzina akademicka to 45 minut)
Liczba godzin w tygodniu: 2
Cena: 600 zł
Cena obejmuje: zajęcia dydaktyczne, materiały dydaktyczne, wystawienie świadectwa ukończenia kursu
Charakterystyka kursu: Polski język medyczny

Język polski w biznesie

Język polski w turystyce

Klienci mogą wybrać kurs dotyczący jednej z trzech dziedzin: medycyny, biznesu, turystyki. Na kursach realizowane będą przede wszystkim treści z zakresu leksyki i frazeologii, ćwiczone będą też umiejętności czytania tekstów oraz tworzenia form wypowiedzi typowych dla danej grupy zawodowej. Istotnym elementem kursów jest także kształcenie w zakresie tzw. kompetencji miękkich, między innymi kulturowych i interpersonalnych, mających wpływ na sprawne komunikowane się w sytuacjach zawodowych.

Polski język medyczny

W programie kursu m.in.:

  • części ciała, systemy, organy wewnętrzne,
  • choroby i symptomy,
  • lekarstwa i środki medyczne,
  • osoby związane ze środowiskiem medycznym,
  • miejsca związane ze środowiskiem medycznym,
  • relacja lekarz – pacjent,
  • dokumenty,
  • sytuacje komunikacyjne,
  • rozwijanie umiejętność stosowania wiedzy językowej (gramatyki, słownictwa, ortografii) w działaniach komunikacyjnych.

Język polski w biznesie

W programie kursu m.in.:

  • podstawowe słownictwo specjalistyczne dotyczące danej dziedziny biznesu,
  • nauka prowadzenia rozmów biznesowych,
  • techniki negocjacyjne,
  • dokumenty,
  • elementy języka prawniczego,
  • zapoznanie z etykietą dyplomatyczną,
  • sytuacje komunikacyjne w miejscu pracy,
  • rozumienie i tworzenie tekstów pisanych,
  • korespondencja urzędowa,
  • rozwijanie umiejętność stosowania wiedzy językowej (gramatyki, słownictwa, ortografii) w działaniach komunikacyjnych.

Język polski w turystyce

W programie kursu m.in.:

  • podstawowe słownictwo specjalistyczne dotyczące danej dziedziny turystyki,
  • słownictwo z zakresu geografii turystycznej Polski i świata,
  • terminologia z zakresu infrastruktury turystycznej,
  • sytuacje komunikacyjne w miejscu pracy,
  • planowanie i realizacje usług turystycznych,
  • obsługa klientów korzystających z usług turystycznych,
  • dokumenty,
  • rozumienie i tworzenie tekstów pisanych,
  • korzystanie z polskojęzycznych źródeł informacji,
  • rozwijanie umiejętność stosowania wiedzy językowej (gramatyki, słownictwa, ortografii) w działaniach komunikacyjnych.
Uwagi:  

Kurs stacjonarny lub kurs online.